Środa, 24.04.2019

Mateusz Cebula zwołał sesję nadzwyczajną

  • 6.02.2019, 22:25 (aktualizacja 06.02.2019 22:44)
  • Tomasz Ratuszniak
Mateusz Cebula zwołał sesję nadzwyczajną fot. YouTube
W czwartek 7 lutego o godz. 15:00 w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Dębicy rozpocznie się VI Nadzwyczajna Sesja Rady Miejskiej. Radni zdecydują m.in. o zwiększeniu wydatków na inwestycje, w tym m.in. rozbudowę ul. Kwiatkowskiego, przebudowę ul. Ludowej wraz z kanalizacją i wykonanie badawczego otworu geotermalnego.

W programie sesji znajdą się zmiany w tegorocznym budżecie, zmiana uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej oraz zmiana uchwały w sprawie przyjęcia do realizacji Planu Gospodarki Niskoemisyjnej na lata 2014-2020.

Przebieg sesji na żywo śledzić będzie można tutaj.

Tomasz Ratuszniak
Podziel się:
Oceń:

Komentarze (60)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu www.debica24.eu. Agencja Wydawnicza Agard z siedzibą w 39-200 Dębica, ul. Żeromskiego 10 jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
CBA
CBA 10.02.2019, 07:42
ale mamy szyde od czasu do czasu czytając tzw. "dialogi". Jak nie macie argumentów panowie z lepszego sortu, to nagle odnosicie się do jakiegoś dominika, to naprawdę ciekawe, że tak was to imię rajcuje, chcemy poznać kto to ?
fail
fail 10.02.2019, 08:48
Marne z Was CBA, bo byście go już dawno namierzyli jakbyście chcieli :D
paula w.
paula w. 9.02.2019, 22:36
czy może mi ktoś wyjasnic, dlaczego osoba odpowiedzialna za porażkę pisu w wyborach na burmistrza została przewodniczącym?? co sesja to kolejna wpadka i niekulturalne odzywki...a my mieszkańcy musimy patrzyc, tak naprawdę bezradnie, jak upolitycznia się nasze sprawy, sprawy ulic, remontów itd itp. wszystko, żeby tylko było na odwrót niż władza miasta, władza jest na tak, rada będzie na nie, władza będzie na nie, rada będzie na tak... chore... myślę, że pan kutrzeba, na którego glosowalam, byłby duzo lepszym przewodniczącym, bo ma klasę i poziom i na pewno chciałby się dogadać z władzą dla dobra miasta
pogłosowane
pogłosowane 10.02.2019, 08:53
Na pewno głosowałas na Kutrzebe :D Sami tacy się teraz nagle objawiaja :D I ciagle to samo pisza - szkoda, ze zawsze anonimowo albo jako trolle w social media :D
WOS
WOS 10.02.2019, 08:52
Poczytaj paula o samorządzie albo poczekaj na lekcję w szkole z WOS na ten temat. I burmistrz i rada to władze samorządowe.
Zwykły Kowalski
Zwykły Kowalski 10.02.2019, 14:29
Niestety w szkole nie uczą o tym, system edukacyjny jest tak stworzony, żeby oglupic społeczeństwo i zapchac głowę niepotrzebnymi rzeczami, zeby później obywatel podatny był na manipulacje,glupcami łatwiej się kieruje co widać obecnie w naszym kraju :( zwykły Kowalski nie wie co to władza wykonawcza, co to władza ustawodawcza i wierzy we wszystko co mówią w tv, niestety taki mamy klimat w Polsce
Stary KaeS
Stary KaeS 9.02.2019, 19:46
Kwestia zameldowania, w sytuacji gdy od wielu kadencji radni Dębiczanie - wszystkich opcji, mozolnie tworzyli Aktualny Obraz Miasta, powinna mieć drugorzędne znaczenie. Tym bardziej, że w październiku, wynik głosowania nie wskazał "że TO przeszkadza". Tym bardziej gdy ordynacja wyborcza (nie tylko obecna, poprzednich ekip rządowych również) nie zabrania...
Każdy reprezentuje dany okręg, społeczność. Wśród wspomnianej "10 Fajnych Ludzi...", wszyscy jak jeden mąż/komitet wskazywali, mówili o Bliskości i Kontakcie z Mieszkańcami. Co zatem stoi na przeszkodzie aby dyżury radnych odbywały się "w terenie", okręgach które ich wybrały? Żadna to rewolucja. Sprawdzone w kraju. Słupsk - jeszcze za poprzedniego Prezydenta, wobec czego Młoda Alternatywa Opozycji będzie jak najbardziej , Elbląg ... tam radni słuchają wyborców. Nie tylko podczas kampanii. Wystarczy wniosek by zmienić Regulamin Pracy Rady Miasta. Jak? Wyszukiwarka internetowa. Dokładne opisy, włącznie z interpretacją prawną. Kto zaprotestuje? Dyspozycyjność radnych, obecność wśród Mieszkańców, będzie w prosty sposób zweryfikowana. Ocb? Meldunek? Pozwolenie na opuszczanie Miasta? No tak...
Prawnik
Prawnik 9.02.2019, 22:20
Hmm szkoda tylko że prawo mówi o tym że radny ma byc mieszkańcem miasta i ma być zameldowany, może to drugorzędna kwestia ale takie jest prawo
Jam
Jam 10.02.2019, 08:57
Już były w kampanii donosy na Cebule i Kutrzebe w tym temacie. Dziwnie potem na sesji o tym Szewczyk gadał też. I co z tego wyszlo? Jajco, bo obydwaj figurują w rejestrze wyborców :D
Zuch
Zuch 10.02.2019, 14:17
Niestety prawo w dzisiejszej rzeczywistości nie dotyczy każdego, szczególnie jednej opcji, czego dowody są wszędzie, w Dębicy jak wodac równiez
Po chwili Stary KaeS
Po chwili Stary KaeS 10.02.2019, 02:02
Tak. Jest prawo. Nalezy wobec niego byc w porzadku. Bezwzglednie. Są tez etyka i moralność. Majac je na uwadze, jak i uderzajace przekonanie o koniecznej i niezbednej reelekcji, nasuwaja sie madrosci ludowe, takie ktorych fundamentem jest miedzy innymi Honor, Godność.... mowiace ze: Nie wchodzi sie dwa razy do tej samej rzeki, czy tez Pycha idzie zawsze przed upadkiem ... Szanowni Tworcy Dębicy.
do mieszkańców
do mieszkańców 10.02.2019, 11:19
przecież wszyscy wiedzą że obydwaj Panowie nie mieszkaja w Dębicy, wystrarczy tydzień postac pod ich zameldiowaniem rano i popatrzec jak wyjezdzają do pracy, jak wioza dzieci do przedszkoli, jak żony wyejżdżają do pracy lub na zakupy, i gdzie tutaj jest ich uczciwość????????? albo są na tyle głupi że wierzą w to co mówią (to byłby koszmar) albo uważają że my wszyscy dookoła jesteśmy głupkami ....
Stary KaeS
Stary KaeS 9.02.2019, 23:12
Falandyzacja prawa. Wykladnia jedno, a domiar nadrzedny drugie a przede wszystkim pierwsze. Prawo nie definiuje jednoznacznie "mieszkanca". Tym bardziej ze nie istnieje obowiazek zameldowania
Zatem mozna byc Mieszkancem w glebokim przekonaniu i wierze. Podwazenie tak osobistych doznan, moze byc w swietle prawa niedopuszczalna ingerencja w dobra osobiste. Dura lex sed lex. 0 i1. Prawda i falsz.
Pokora
Pokora 9.02.2019, 04:22
Ale ubaw czytając te komentarze, zwłaszcza te wychwalające mocno jedną osobę
haha
haha 9.02.2019, 11:17
Pewnie sam je piszesz żeby potem wypisywać takie komentarze jak ten powyżej.
aktywny
aktywny 9.02.2019, 02:09
Fakty
Przewodniczący Cebula jest typowym aparatczykiem swojej partii. jest faktem, ze na tle tej beznadziejnej rady wyróżnia się przygotowaniem ale niestety także hipokryzją. Blokując budżet wymusił na burmistrzu postulaty PiS do budżetu, Stało sie to kosztem budżetu obywatelskiego. Wprowadzono np. :drogi radnych PiS np ulicę biegnącą przez osiedle Fredry. Ulica ta dopiero co została przejęta przez miasto. I mimo że mamy jeszcze ulice niewyasfaltowane albo wymagające od lat remontu tylko dlatego, że w-ce przewodniczący rady A. Bal jest a przynajmniej był w radzie nadzorczej osiedla Fredry ulica ta zaraz po przejeciu jest remontowana. Takich przykładów jest więcej, wystarczy przeanalizować budżet. Pan Cebula krytykuje zapisy budżetu na swojej stronie FB np kwotę sprzedaży biurowca WUCH a sam głosował za tym budżetem. Teraz live motywem jego wpisów jest odcinanie się od Burmistrza i propagowanie inicjatyw w stylu Ja Podkreślam ja ewentualnie ja i M.. Kutrzeba postulujemy itp..Panie Mateuszu nie wszyscy dębiczanie dadzą się złapać na Pana tanie socjotechniczne sztuczki. Będą tacy którzy twardo powiedzą SPRAWDZAM
zabawne
zabawne 9.02.2019, 11:22
Tak, Cebula sam zmusił burmistrza. A burmistrz to co, nie ma jaj? Jak był przekonany, że ma rację z budżetem to po co szedł na jakieś ugody? Kupy się nie trzyma to co piszesz. Słuchałem sesji z grudnia i tam zarówno Cebula i inni radni PiSu punktowali słabość tego budżetu - czy to w temacie WUCHu czy innych zagadnień.

W jednym masz rację - większość rady jest beznadziejna, w tym ta ekipa Szewczyka.
haha
haha 9.02.2019, 17:39
ekipa pisu za to mega mocna, szczegolnie radny głosujący przeciwko swojej partii :D
czarno to widzę
czarno to widzę 8.02.2019, 15:34
Miastem rządzą urzędnicy, czyli podkładają wyliczenia, pismo, rada klepnie i tyle. Radni zostali wybrani do reprezentowania danego osiedla. Mają przyglądać się czy wyliczenia urzędników są prawidłowe, czy pomysły urzędników są realne i potrzebne. Po cholerę ich utrzymywać jak potrafią tylko podnosić ręce. Osoby nieprzygotowane do reprezentowania mieszkańców. W większości przypadków weszły do rady po kasę, przywileje lub z chęci zaistnienia. Od lat tak to wygląda i nic się raczej nie zmieni. Chyba, że będziemy mieć 21 radnych takich jak Mateusz Cebula, który merytorycznie jest ze wszystkich najlepiej przygotowany. Radni do roboty, zacznijcie się interesować miastem bo niedługo nie będziecie mieć o czym radzić. Za kilkanaście lat Dębicą będzie rządził sołtys i w zupełności wystarczy.
debica
debica 9.02.2019, 17:46
Cebula merytorycznie przygotowany? serio?... a zarządzenie głosowania bez kworum? uzywanie słów spoko podczas sesji? faktycznie super poziom i super merytorka
do debica
do debica 9.02.2019, 20:29
Użycie słowa "spoko" jako główny zarzut :D Brawo! A wyjście szewczykowej grupki z sesji i zerwanie kworum to bardzo fajne pewnie było ;)
debica
debica 9.02.2019, 22:22
Była to odpowiedź na okropne zachowanie przewodniczącego :D taka rada jak przewodniczący, on nadaje ton i krok, a że się zachowuje jak się zachowuje... To na sesjach jest... przepraszam za wyrażenie obora
do do
do do 9.02.2019, 21:58
I bardzo dobrze, że wyszli. Z pisowską dzieciarnią nie ma co dyskutować.
do debica
do debica 10.02.2019, 09:00
Czyli szewczykowa ferajna to aparatczyki, hipokryci mieszkający w Krakowie skoro piszesz, że taka rada jaki przewodniczący? :D
a ja wręcz przeciwnie
a ja wręcz przeciwnie 8.02.2019, 19:32
Z chęci zaistnienia? To chyba piszesz właśnie o Mateuszu C. W którym miejscu jest przygotowany? Po blamażu z głosowaniem nad budżetem? Po slangowym słownictwie z facebooka? Po tym jak zadaje dziwne pytania na sesji? A co nie może podejść wcześniej do burmistrza czy skarbnik i wyjaśnić wątpliwości czy właśnie jemu zależy żeby zaistnieć na sesji. Tragedią tej kadencji jest to, że ciągle PIS ma większość, jednego głosu ale niestety. W opozycji jest 10 fajnych ludzi z pomysłami ale nie mają szans ze starciem partyjniaków. 8-ro z Pisu głosuje bo tak muszą. Od czego zaczęliście? Od skłócenia mieszkańców pod pozorem remontu ulic? A potem składacie wniosek o zabezpieczenie kasy na ul. Sienkiewicza? Jestem pod ogromnym wrażeniem, że was jeszcze Dębiczanie nie przegonili.
Gdzie to powiększenie Dębicy? Co dygnitarze z Pisu w Dębicy nie mogą się dogadać od kilku lat z tymi z Pisu od gminy?
Stary KaeS
Stary KaeS 8.02.2019, 23:07
W czym problem aby inicjatywa uchwałodawcza, precyzująca POMYSŁ W INTERESIE DĘBICZAN, ktokolwiek z "10 fajnych ludzi..." przedłożył? Czy w obecnej kadencji taka sytuacja miała miejsce? Miejcie chociaż "kwity" na to, że CHCECIE... Powiększenie Dębicy było jedną ze sztandarowych opowieści "Programu Wyborczego" KWW Mariusza Szewczyka. Czy jakikolwiek dialog, próby rozmów pomiędzy władzami samorządowymi podjęto? CZY COKOLWIEK ... Póki co zasłoną dymną Burmistrza i Jego Crew jest wygodne "dobrzy wobec złym". Może nosek wytrzeć chusteczką? Jak długo?!!
Nie zapominajcie że po czynach, a nie opowieściach, którymi piekło jest wybrukowane...
a ja wręcz przeciwnie
a ja wręcz przeciwnie 9.02.2019, 14:22
Tak, tak stary KSiaku, dostaliście 100k na klub i drugie 100k jak wskoczycie poziom wyżej. Kupili was jak wszystkich innych na 500+ i mieszkanie+. Nie ma to jak kupić lud za ich własne pieniądze.
Stary KaeS
Stary KaeS 9.02.2019, 16:21
Wspolczuje braku rozeznania i gratuluje konkretnych kontrargumentow do kwestii bardziej niz oczywistych. Z tresci nie wynika w żadnym wypadku aby ktorakolwiek opcja byla darzona sympatia, przychylnoscia.... No chyba ze tak odczytane zostało "...Pomysł w interesie Debiczan..."; "..Chcecie..."; ..."Cokolwiek..."? Tym bardziej wspolczucie jest uzasadnione. Coz ... błądzić ludzka rzecz. Normalnie prowadzic rozmowę, majac rozne zdania, tez? Bez internetu damy rade? Az tak anonimowy nie jestem. Zapraszam.
świadomy
świadomy 8.02.2019, 22:13
Właśnie o to chodzi żeby sprawy ważne nie były tylko załatwiane w gabinetach, wszyscy jako mieszkańcy chcemy widzieć naszych radnych interesujących się sprawami miasta. Dzięki transmisjom widać jak wygląda uchwalanie spraw. Najlepiej żeby jeszcze była transmisja z komisji. Chcemy widzieć jak pracują ludzie których zatrudniamy do debatowania. A co do fajnych ludzi to jakoś jeszcze tego nie pokazali. Większość z tych fajnych radnych była poprzednio w koalicji z tymi "mniej" fajnymi i ich zaangażowanie wyglądało podobnie. Odklepać i do domciu. Musimy zacząć rozliczać radnych z efektów pracy, ze zdobytych środków, zgłoszonych projektów, zabieranych głosów w debacie.
a ja wręcz przeciwnie
a ja wręcz przeciwnie 9.02.2019, 14:19
Ja też chcę zobaczyć transmisje z komisji.Na przykład z komisji sportu która zajmuje się ni stąd ni zowąd ulicami. A jak 10-ro innych może cokolwiek zrobić jak wszystkie komisje są zdominowane przez Pis. Może ty niewidomy jesteś?
świadomy
świadomy 9.02.2019, 14:40
Słabo zorientowany jesteś "a ja wręcz przeciwnie", bo dwie komisje mają większość radnych spoza PiS.
urzędnik
urzędnik 8.02.2019, 22:54
Nie pisać o rozliczaniu tylko zacząć się organizować i chodzić na sesje i komisje. Dołączyć do tych, którzy już chodzą i się przyglądają " twórczej pracy" naszych radnych.
jakieś jaja
jakieś jaja 9.02.2019, 13:19
A po co mam chodzić na sesję jak głosowałem na radnego, który ma reprezentować moje interesy. Dostaje ode mnie za to pieniądze. Twoim zdaniem mam brać urlop lub kosztem czasu z rodziną mam chodzić na sesje. Nie żartuj człowieku. Radny dostaje dietę, urlop w pracy, bezpłatne parkowanie.
która gmina?
która gmina? 8.02.2019, 21:59
A mądralo wskażesz choć jeden rok w którym PiS miał władzę w Gminie Dębica? Wtedy pisz o dogadywaniu się.
a ja wręcz przeciwnie
a ja wręcz przeciwnie 9.02.2019, 08:57
A gdzie napisałem, że władzę miał PIS w gminie? Naucz się czytać ze zrozumieniem.
która gmina?
która gmina? 9.02.2019, 11:13
No jak nie miał PiS władzy w gminie to jak miał dogadać się w sprawie powiększenia granic? Zero logiki u Ciebie.
czarno to widzę
czarno to widzę 8.02.2019, 21:52
Jaki blamaż z budżetem? Chyba, że tej Szewczykowej 10-tki co to się upierała, że budżet jest ale RIO szybko ich do pionu postawiła. Sami potem głosowali za uchyleniem tego potworka z grudnia i uchwalili budżet na nowo razem z PiSem.
Czy wiesz, że wśród tej 10-tki "fajnych ludzi z pomysłami" są Czekaj, Mroczek, Sak co to razem z PiS w poprzedniej kadencji jeden klub tworzyli? I po narracji.
Z ulicami sam Szewczyk sobie zafundował zadymę bo wpisał drogi tylko swoich radnych a to co proponował PiS nie znalazło się z projekcie budżetu.
a ja wręcz przeciwnie
a ja wręcz przeciwnie 9.02.2019, 08:53
Co takiego Pis zmieniło znaczącego w budżecie? A co Pis zrobiło z ulicą Fedry? Jakie RIO?
Przestań kłamać.
czarno to widzę
czarno to widzę 9.02.2019, 11:15
Przecież do RIO trafiła skarga na uchwałę budżetową z grudnia. RIO dało wyraźny sygnał, że trzeba uchylić to, co Szewczyk i jego świta uważali za budżet a nim nie było (choćby przez brak prognozy nie mówiąc o naciąganiu, że było prawidłowe głosowanie) i uchwalić budżet prawidłowo.
Ola
Ola 8.02.2019, 09:36
Sesja trwała całe 20 min. Jedno pytanie p. Cebuli. Dyskusji nie było żadnej. Głosowanie w większości jednomyślne. Czy ktoś coś rozumie? Kasa za sesję pobrana. Wszystko dla mieszkańców. A my dusimy się dalej w najbardziej zasmrodzonym mieście w rejonie. Jak długo wytrzymamy?
wiosna
wiosna 7.02.2019, 17:27
I już po? Mam wrażenie, że wszyscy radni spieszyli się na obiad do domu. A dietę na pewno za sesję przytulili. Mam wrażenie, że jedynie Cebula jest przygotowany do piastowania stanowiska radnego bo przynajmniej próbuje dyskutować, przepytywać, rozliczać. Reszta tylko podnosi rękę. Po co mamy płacić za takich radnych. Wystarczy 5 osób w radzie i na to samo wyjdzie.
zima
zima 9.02.2019, 17:47
hahaha nie ma to jak samemu pisać o sobie pochwalne komentarze haha
Spoko
Spoko 8.02.2019, 05:05
Paweł przestań już słodzić Mateuszowi, wystarczy, że na facebook to robisz !
hrabia
hrabia 9.02.2019, 13:04
nie tylko na facebooku ale na twitterze też :D
cytowany
cytowany 8.02.2019, 07:54
Dominik zajmij się doktoratem, bo urlop się zaraz Ci skończy!
zazdrosny
zazdrosny 9.02.2019, 22:25
Mateusz zajmij się.... czymkolwiek niż ciągłym śledzeniem internetu, polecam czasem wyjść na spacer, bez telefonu :)
DŁ do psychiatry
DŁ do psychiatry 10.02.2019, 09:02
To w końcu Paweł czy Mateusz? :D
Duet
Duet 10.02.2019, 14:18
Oni zawsze w duecie
Dębiczanka
Dębiczanka 7.02.2019, 10:40
a kto to ten Cebula?
Dębiczanka?
Dębiczanka? 8.02.2019, 07:54
Słaba z Ciebie Dębiczanka jak nie wiesz kto przewodniczy Radzie Miejskiej w Dębicy :)
Dębiczanka
Dębiczanka 9.02.2019, 17:42
na pewno nie słabsza niż przewodniczący, ktory nie mieszka w dębicy
logika Dominika
logika Dominika 9.02.2019, 20:31
Tylko tego się możecie u niego czepić, co? Oj boli :)
Informatyk
Informatyk 9.02.2019, 22:24
Nie tylko tego, wiele rzeczy się znajdzie, to jednak najbardziej się rzuca w oczy, że o mieście decyduje ktoś spoza miasta. Ale Może już niedługo :)
do logika
do logika 9.02.2019, 21:44
Jak to tylko? Jak tu nie mieszka to co tu szuka? O Dębicy mają decydować Dębiczanie, który tu żyją i chcą rozwoju miasta. A ten co?
Zjeżdża z autostrady po drodze z Krakowa i na moście w Zawierzbiu widzi pomalowany sprajem znak i zgłasza to jako wniosek na radzie? Potem będzie się chwalił ile to wniosków nie zgłosił.
piaskownica
piaskownica 10.02.2019, 09:05
Wałkujecie ten Kraków Cebuli i Rzeszów Kutrzeby od tamtej kadencji. Widać nie umiecie nic merytorycznie wyciągnąć - pozostają ataki personalne, wyśmiewanie itd. Tylko to świadczy o Was a nie o nich.
Honor
Honor 10.02.2019, 14:24
Ataki personalne? Że kłamią w sprawie miejsca zamieszkania to są ataki personalne? Atak personalny byłby wtedy jakby się ktoś zapytał o rodzinę gdzie mieszka,pracuje,uczy się itd. To się zgodzę, że są ataki personalne, te komentarze powyżej i poniżej są związane z panami radnymi, ktorzy są osobami publicznymi i mieszkańcy oczekuja uczciwości i honoru. Miłej niedzieli dla wszystkich czytających.
pieczątka rady
pieczątka rady 10.02.2019, 10:54
Się przyczepili. Przecież to normalne, że się okłamuje wyborców, co nie?
Dębiczanin
Dębiczanin 7.02.2019, 09:32
Kolejne miliony złotych pakowane w asfalt i bruk - jedyny plus, że ktoś doczeka się kanalizacji.
Czekamy na realny program podłączenia do miejskiego systemu ogrzewania domów jednorodzinnych albo zmuszenia ich mieszkańców do wymiany pieców - w tym mieście przez przez pół roku nie ma czym oddychać!!!
fgh
fgh 6.02.2019, 23:54
I tak trzymaj Mati
pytanie
pytanie 9.02.2019, 17:43
a gdzie pan przewodniczący mieszka? bo podobno w Krakowie, wiec jakim prawem dalej jest przewodniczącym? dlaczego nikt z tym nic nie zrobi.....

Pozostałe