Śmieci od zużycia wody? Radni zdecydują w poniedziałek

  • 04.03.2020, 12:14 (aktualizacja 06.03.2020, 08:19)
  • Grzegorz Król
Śmieci od zużycia wody? Radni zdecydują w poniedziałek Wrzucasz takie odpady do kontenera przy bloku? Karę dostaniesz ty i twoi sąsiedzi.
Na 9 marca zwołana została sesja Rady Miejskiej w Dębicy. W programie, który został przesłany do mediów znalazło się 13 projektów uchwał, ale na tym najprawdopodobniej nie koniec.

Na posiedzeniu radni zajmą się m.in. uchwałami w sprawie sprzedaży nieruchomości przy ul. Zimowej, Północnej, czy Rzeszowskiej. Ustalony ma zostać regulamin placów targowych oraz Szkolny Program Stypendialny.

Burmistrz Mariusz Szewczyk zwrócił się na piśmie z prośbą o wykreślenie z porządku dwóch projektów. Pierwszy to ten dotyczący ustalenia kierunków działania dla burmistrza w zakresie spójnej polityki dotyczącej ekologii i walki ze smogiem pn. Czysta, zielona Dębica. Z kolei drugi dotyczy ustalenia kierunków działania dla burmistrza w sprawie utworzenia Nagrody Burmistrza Miasta Dębica dla wyróżnienia inicjatyw i działań proekologicznych dla poprawy i ochrony powietrza w Dębicy.

W porządku obrad próżno szukać uchwały dotyczącej tego, w jaki sposób będzie rozliczany odbiór śmieci od mieszkańców oraz tego ile będzie nas to kosztowało. Nie oznacza to jednak, że temat nie będzie podejmowany w ogóle. Z nieoficjalnych informacji wynika, że rozważane są dwie możliwości. Pierwsza - od osoby, a kwota ma wynosić 30,5 zł. W tej sytuacji 4-osobowa rodzina zapłaci za śmieci 122 zł. Biorąc jednak pod uwagę, że rozliczanie od osoby do tej pory się nie sprawdzało, to szanse na przyjęcie takiego sposobu nie są wielkie.

Drugi sposób, który jest rozważany, to ten od zużycia wody. Za każdy metr sześcienny zapłacimy 9,5 zł, czyli w sytuacji kiedy z naszych kranów poleci miesięcznie 10 m3 wody, to opłata za śmieci wyniesie 95 zł. Oczywiście za samą wodę zapłacimy oddzielnie.

Nowe zasady przewidują również kary za brak segregacji śmieci, co jest fatalną wiadomością dla mieszkańców bloków. W sytuacji, kiedy jeden sąsiad nie będzie tego robił, to podwyższone kwoty będą musieli zapłacić wszyscy lokatorzy budynku. W planach jest, by kary wynosiły dwukrotność stawki podstawowej. Oznacza to tyle, że w przypadku, kiedy urzędnicy stwierdzą nieprawidłowości, to opłata za śmieci, od osoby wyniesie 61 zł (gdyby przeszła opcja "od osoby") lub 19 zł od metra sześciennego wody.

O tym, czy i która metoda zostanie przyjęta zdecyduje Rada Miejska w poniedziałek.

Czytaj także: Dostała wiadomość, ale nie dała się oszukać 

Grzegorz Król

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (71)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu www.debica24.eu. Agencja Wydawnicza Agard z siedzibą w 39-200 Dębica, ul. Żeromskiego 10 jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Troll
Troll 06.03.2020, 13:40
No stawki zacne życzy sobie pan Rokosz za nasze śmierci... Ciekaw jestem dlaczego te same odpady w gminie Czarna kosztują 18zł/os., w gminie Żyraków 23zł/os., a u nas już ponad 30zł. Swoją drogą, jeśli info ze strony UG Dębica jest aktualne, to w gminie płaci się 8zł/os.! Czyli my, Dębiczanie, sponsorujemy odbiór śmieci mieszkańcom gminy.
Iza
Iza 08.03.2020, 08:54
Taką macie radę z Kutrzebą i resztą specjalistów z PiS. Cierp ciało jak chciało. Komu się Pan żalisz ?
sołtys
sołtys 07.03.2020, 19:41
Nie jest aktualne.
Sroll
Sroll 07.03.2020, 19:21
Niczego nie sponsorujecie. Ale jak się nie podoba, to wybudujcie sobie własne wysypisko. Ja osobiście mam dość śmieciarek ZUM, pędzących na złamanie karku i gubiących śmieci na drodze, przy której mieszkam.
Ręce opadają
Ręce opadają 07.03.2020, 23:20
A ja mam dość złomobusów doworzących ludzi z gminy do miasta. Cały ten tabor nie spełnia żadnych norm emisji spalin. Burmustrz Szewczyk przynajmniej inwestuje w nowoczesne autobusy MKSu. Rokosz się obraził i nie dość, że zatruwa nas spalinami, to jeszcze żąda odrealnionych stawek za wywóz odpadów. Żal.
1919
1919 06.03.2020, 08:30
Szanowni Państwo. Ważenie śmieci nic nie da, tylko zaszkodzi. Śmieci wylądują w rowach, lasach, rzekach. Wyjście - skup zwrotny butelek (wartość doliczona przy zakupie napoju), jak najmniej woreczków foliowych (papier), jak najwięcej punktów skupu (być może dotowanych) surowców wtórnych typu papier, szmaty itp.
skazany za?
skazany za? 05.03.2020, 16:02
W porządku obrad próżno szukać uchwały dotyczącej tego, w jaki sposób będzie rozliczany odbiór śmieci od mieszkańców oraz tego ile będzie nas to kosztowało. -koniec cytatu----
To na podstawie jakich przepisów nałożono karę na SM Igloopol oraz na jakiej podstawie SM rozłożyła tą karę na poszczególnych mieszkańców?
Ja nic nie rozumiem - proszę mnie oświecić,
Troll
Troll 05.03.2020, 23:28
Dobre pytanie, też jestem ciekaw
Abc
Abc 05.03.2020, 18:07
Jest przeciez dotychczasowa uchwala. Radni maja pewno przyjac nowa w miejsce tej.
J.W.S.
J.W.S. 06.03.2020, 15:34
Ta dotychczasowa uchwała precyzuje co to są śmieci segregowane, a co nie, za które można nałożyć kary? Na kogo można te kary nałożyć? Przy takiej dowolności żadne odpadki nie zostaną zaliczone do segregowanych, bo nie można określić, co to są odpadki segregowane. Jedna nadgryziona bułka w pojemniku 120 litrowym to śmieci niesegregowane? A może w pojemniku 1000 litrowym? A może 100 takich bułek, a może potrzebny tysiąc? Najpierw precyzyjne przepisy, a potem sankcje. Na razie partyzantka i paranoja urzędnicza.
jur
jur 05.03.2020, 14:19
co ma zuzycie wody do ilosci smieci . to idiotyzm . niech ida sprawdzic po domach .Czesto sie widzi burmistrza z proboszczami niech mu udostepnia dane jakie zbieraja po koledzie i beda wiedziec ile osob mieszka . kiedys sugerowano zeby tv.pobierac przy pradzie . Niech zrobia tez przy wodzie . Im wiecej siedzisz przy telewizorze tym ........miej wody zuzywasz
jak roczliczymy firmy
jak roczliczymy firmy 05.03.2020, 10:59
Jeżeli opłata będzie od zużytej wody to dębicki basen będzie musiał podnieść mocno opłaty za wstęp, żeby mieć kasę na śmiec?i? :-D
Rozumiem, że opłata będzie jednakowa dla wszystkich (w tym też dla firm typu myjnia samochodowa albo urzędy)?
Ano tak
Ano tak 05.03.2020, 12:47
Miejski system obejmuje tylko nieruchomości zamieszkałe - domy i bloki. Firmy i instytucje zawierają umowy odrębnie i płacą za pojemnik. Inne zasady prawne tu są.
Ni
Ni 05.03.2020, 10:28
A może za wodę będziemy płacić wg. produkcji śmieci?
Nie
Nie 05.03.2020, 09:19
W cywilizowanych miastach i tam gdzie szukają precyzji odpady są ważone i po sprawie. A może w Dębicy juz dawno mieszka mniej niż to 37 tys. bo na ulicach tylko starcy i dzieci a na weekend i świeta wpadją uchodźcy z innych miast. Może Burmistrze mają studnie i nie będą musieli płacić za śmieci prawie wcale ?!
mak
mak 05.03.2020, 08:47
jak ktos podlewa ogrod to i za smieci ladnie mu wyjdzie.
Ni
Ni 05.03.2020, 10:29
To zapłaci 3 razy tzn za wodę i to OK za kanalizację i śmieci !
Jola
Jola 04.03.2020, 22:14
Wiceburmistrz Sieradzki na debica.tv mówi, że tylko 37 tys. ludzi płaci za śmieci, a jest nas 45 tysięcy! No to jak to ma się utrzymać w systemie od osoby, jeśli co 5. osoba nas oszukuje! Trzeba innej metody, żeby to sprawiedliwie podzielić. Wychodzi, że ta woda najsensowniejsza...
Omerta
Omerta 05.03.2020, 16:10
No nie, koronawirus - przestaną się kąpać i myć i wtedy wirusy zaatakują, a tak, na marginesie - zauważyliście, że przestały płonąc skladowiska śmieci? Jakiś związek z czymś? Oczekiwanie na zmianę przepisów? Kilkanaście lat temu koło Palermo podobnie było.....
czytelnik
czytelnik 05.03.2020, 00:03
No bardzo sensowne, dbasz o higienę, szczególnie w lecie to płacisz więcej za śmiecie. Napełnisz dzieciom basem, płacisz za śmiecie. Podlejesz trawę, ogród, płacisz za śmiecie. Czy segregujesz czy nie, płacisz 9,5 zł. 100 osób w bloku segreguje, trafi się jeden co nie, cały blok płaci karę. Sens według PISu chyba jedynie.
kolo
kolo 06.03.2020, 15:39
9.50?
Nie - 23 złote, na razie.
Jeszcze w tym roku ok.50 od osoby.
IQ 1/2
IQ 1/2 05.03.2020, 16:11
a gdzie tu sens - wygodnictwo i traktowanie nas jako debili, ale nie napiszę dlaczego.
Jola
Jola 05.03.2020, 09:22
Te ustawę to mamy od 2013 r. czyli od "sensownej" PO-PSL. Samorządy zazwyczaj odliczają wodę z podlicznika na ogród. Może i u nas tak zrobią?
czytelnik
czytelnik 04.03.2020, 19:32
Właśnie, dlaczego w artykule brakuje informacji, że ten sposób naliczania opłat za śmieci jest forsowany przez radnych PIS? Niech się miasto i wyborcy dowie kto zafundował takie stawki i takie rozwiązanie. W sumie to już jakieś 70% podwyżki. Teraz będziecie się mniej myli czy co?
Marcin
Marcin 04.03.2020, 21:55
Od wody i tak wychodzi taniej. A stawki wysokie są tak czy siak. Pytanie co burmistrz zrobił, aby były niższe? Bo to on prowadzi przetarg i daje potem radnym do głosowania...
czytelnik
czytelnik 04.03.2020, 23:15
A co zrobił PIS? Przecież to ich koledzy siedzą w Warszawie na Wiejskiej.
Student
Student 05.03.2020, 20:31
Dobra zmiana!
Wszystko podrożało!.
Ludzie stąd uciekają, stąd 37/45.
Miasto nieatrakcyjne.
Studenci nie wracają, bo nic tu nie ma.
Marcin
Marcin 05.03.2020, 09:23
Taaa, sejm na prowadził przetarg i wdał się z wojnę z Rokoszem przez co to wszystko jeszcze drożej wychodzi...
czytelnik
czytelnik 05.03.2020, 19:24
W całej Polsce podczas 4 lat rządów PISu płoną składowiska a po 5 latach rosną ceny za śmieci już dwukrotnie. Co ma Rokosz do tego? Ogarnij się.
Marcin
Marcin 05.03.2020, 21:39
Ponoć dużo czytasz czytelniku - to poczytaj skąd wzrosty cen za śmieci. UE narzuciła poziomy segregacji, a Polacy to taki naród, że po kieszeni trzeba aby zrobili. Więc wzrosły ceny na wysypisko. Więc jak jest dobra segragacja, to wtedy drożyzny śmieciowej nie ma...
murarz-tynkarz
murarz-tynkarz 06.03.2020, 15:47
Wytłumacz jaśniej te zależności. Co to za ekonomia? Nie możesz zrozumieć, że podnosząc np.podatki, to tylko przy łagodnych wzrostach będą rosnąć przychody. Przy dużym wzroście podatków przychody spadną. Nie potrzeba profesora Balcerowicza.
Kirk Hetfield
Kirk Hetfield 04.03.2020, 21:25
Przypominam, że burmistrz jest członkiem Porozumienia Gowina, a więc to kolega PiS. Wszak te dwie partie + Solidarna Polska tworzą Zjednoczoną Prawicę.
Markis
Markis 04.03.2020, 19:13
Od wody wystawimy im laurkę przy następnych wyborach, ale wiadomo jeszcze nic nie zostało ostatecznie uchwalone jeszcze, ale takie przymiarki od m3 wody jest niesprawiedliwe czy metry mieszkania, śmiecie to nie woda czy prąd jakoś się chce naliczyć stawkę to się tak wymyśla, ostatecznie coś zostanie przyjęte podwyżki za podwyżkami braki w Budżetach Miast jakoś trzeba napełnić dla urzędników i oczywiście prawo z Unii Europejskiej w kwestii śmieci.
karat
karat 05.03.2020, 16:20
W starożytności wymyślono wagę, będziemy ważyć w karatach! Ale jak podjeżdża czasem rolnik, pan rolnik z jabłkami lub kartoflami to ma taką wagę i zważony towar mnoży przez cenę i jakoś wychodzi mu kwota do zaplaty. Te rolniki to zmyślne bestie.
cichy wielbiciel
cichy wielbiciel 04.03.2020, 18:53
Brawo PIS! Nie dość przywozicie rekordowe ilości śmieci do Polski to jeszcze za to podwyższacie opłaty Polakom. Teraz czas ponownie na podniesienie cen prądu. Buhhaha
Glosny
Glosny 04.03.2020, 19:05
Bzdury piszesz. Smieci importowanych było 400 tys. ton a naszych 12 mln ton. UE nie pozwala zabronić importu segregowanych śmieci!
bic
bic 05.03.2020, 08:53
Zapomniałeś dodać, że 400 tyś rocznie.
cichy wielbiciel
cichy wielbiciel 04.03.2020, 23:39
400 tyś głównie toksycznych. To po co jeszcze sprowadzamy? Mało mamy swoich? Dlaczego pisowski GIS na to pozwala?
dzielnik
dzielnik 05.03.2020, 16:22
bo z tego jest kasa, ale się trzeba podzielić
zemsta gminy
zemsta gminy 04.03.2020, 16:59
Pięknie burmistrz rządzi. Było iść na wojnę z wójtem? Panie Szewczyk - stawki za śmieci to rachunek za to jakie ceny gminie zaśpiewaliście z Małozięciem za kursy MKS!
@
@ 07.03.2020, 19:29
Więc idźcie tą samą drogą. Wójt się obraził i zorganizował własny transport. Wy też się obraźcie i zorganizujcie własne wysypisko śmieci. Już i tak wiele miejsc w mieście takie wysypisko przypomina.
Kokon
Kokon 05.03.2020, 12:03
Bzdura!!! Smieci podrozaly w calym.kraju a zdradze Ci tylko ze w tym roku cena smieci bedzie podnoszona dwa razy.
segregator
segregator 04.03.2020, 14:47
Co należy rozumieć przez śmieci nie segregowane? Czt w dużym pojemniku jedna nadryziona bułka to śmieci nie segregowane czy musi być 10 bułek i jeden zgniły ziemniak? Przecież nie można dowolnie klasyfikować, bo od tego zależy opłata! Wyczytałem, że samorządy są zobowiązane odprowadzać co najmniej 51 procent śmieci segregowanych i czy tak należy rozumieć procent segregacji odpadów? Jeżeli w pojemniku / mały, srednim, dużym/ większość stanowią śmieci segregowane - uważa się za segregowane!To jest czytelne - większość posegregowanych śmieci uważa się za segregowane, większość nie posegregowanych za śmieci nie segregowane! Jasne, proste, zrozumiałe. Oczywiście nie da się tego dokładnie obmierzyć, ale różnica wyraźna zadecyduje.
W jakiejś masie śmieci zawsze znajdzie się powód do uznania, że śmieci nie są posegregowane!I nałoży karne opłaty! Nie dajmy się zwariować!
Marek Grabowski
Marek Grabowski 04.03.2020, 14:41
Panie redaktorze proszę nie manipulować faktami jako uczestnik spotkania nie odniosłem wrażenia aby sposób rozliczenia śmieci od wody uzyskał ogólną akceptację. Powiem więcej przedstawiciele zarządców i spółdzielni jednoznacznie krytycznie wypowiedzieli się o tej metodzie. Co więcej także państwo radni byli zaskoczeni ostateczną kwota doliczaną do metra wody która z 7 przy wejściu na salę wzrosła do 9 przy końcu spotkania. W takiej sytuacji 5 osobowa rodzina która zużywa średnio 4 m na osobę zużyje 20m razy 9.5 co daje kwotę 190zł. a liczona od osób 5 razy 31,5 co daje sumę 157,5 zł sa to kwoty bardzo wysokie. I co tu sie nie sprawdza. Problemem jest kwota sumaryczna za składowanie odpadów , która na postawie przetargu została miastu przedstawiona. Przy tak wysokim koszcie całościowym jak byśmy nie dzielili czeka każdą rodzinę wysoka podwyżka. Panie redaktorze ta woda jakoś Pana prześladuje bo w artykule był Pan uprzejmy napisać , ze duże miasta w taki sposób liczą opłatę za śmieci. Kraków , Warszawa, Rzeszów NIE LICZY OD WODY !!!!!!!
zderzak
zderzak 05.03.2020, 16:30
No to może ktoś kompetentny skontroluje, jak skalkulowano tak wysokie kwoty kosztów skladowania. Gospodarka PRL padła ze względu na brak konkurencji, ludność nie zaakceptowala / i słusznie / wzrostu cen. To, że ktoś sobie życzy - nie oznacza, że otrzyma ! I ktoś jest za to odpowiedzialny, bo za to mu płacimy. Nie może być samowoli - pycha bieży przed upadkiem!
Piotr
Piotr 05.03.2020, 11:25
Zacznijmy od tego kiedy spółdzielnie/miasto czy ten kto za to odpowiada podstawią pełny pakiet pojemników do sortowania odpadów. Jakoś nie widzę brązowych pojemników na odpady bio. Zanim się podniesie opłaty powinno się zacząć od "posprzątania własnego podwórka". Panie Prezesie do niedawna przy części bloków zarządzanych przez SM IGLOOPOL nie było nawet podstawionych kontenerów na papier, ale nikt nawet o tym nie wspomniał jak UM na mieszkańców całego osiedla nałożył kary za brak sortowania. Mieszkańcy są aktualnie płatnikiem, którego monopolista (UM) ma w poważaniu.
barbaros
barbaros 13.03.2020, 10:11
Tymi ciągłymi zmianami cen za wywóz śmieci,doprowadza do tego,że będzie jak przy blokach zamieszkałych przez Romów na Słowacji.
Maria
Maria 05.03.2020, 12:48
Dokładnie, brakuje pojemników a czytałam, że to właściciele nieruchomości - w blokach spółdzielnie - mają zapewnić te pojemniki! Panie prezesie do roboty!!!!
Paweł
Paweł 05.03.2020, 12:47
Dodał bym jeszcze, że pojemniki na plastik, papier, szkło są niezamknięte więc mogą sobie co niektórzy podjeżdżający samochodami nie z osiedla wrzucać co chcą do tych pojemników.
@@
@@ 04.03.2020, 17:17
A ja jestem za takim sposobem rozliczania. Obserwuję swoją sąsiadkę, w mieszkaniu której oficjalnie mieszkają dwie osoby. W rzeczywistości przez większą część roku mieszka sześć. Więc łatwo wyliczyć, że ktoś musi za te pozostałe zapłacić. Kto? My - pozostali.
@@@
@@@ 04.03.2020, 20:38
ciekawe skąd wiesz jaką ktoś złożył deklaracje. Masz taka wiedzę zgłoś do urzedu przecież to Ciebie oszukuja
@@
@@ 05.03.2020, 15:37
Wiem, ponieważ zameldowane są tylko dwie.
Maria
Maria 04.03.2020, 16:53
Szczesliwie to nie prezesi spoldzielni beda nam urzadzac funkcjonowanie miasta. Prosze sie swoja robota zajac!
Marek Grabowski
Marek Grabowski 04.03.2020, 20:36
Oczywiście, że nie prezesi po co te złośliwości Pani Mario w tym przypadku decyzje podejmą radni a wpłaty w całości idą na konto urzędu miasta. Przecież chodzi o to aby wszyscy także ja jako mieszkaniec naszego miasta płaciliśmy jak najtaniej. I warto Pani Mario aby Pani pamiętała jak będzie Pani wnosić opłaty za śmieci, że to nie prezesi wymyślili
wrrrrr....
wrrrrr.... 05.03.2020, 16:39
To proszę napisać w jaki sposób zaprotestował Prezes p-ko ukaraniu Spółdzielni wobec braku szczegółowych przepisów regulujących zasady. Nie ma szczegółowych zasad, nie ma stosowania. Nie ma stosowania - nie ma karania. Ktoś poszedł po bandzie, ale na dłuższą metę to strzał w kolano! Na mandaty też będą skladać się mieszkańcy?
Maria
Maria 04.03.2020, 22:44
O tak, "to nie prezesi wymyslili" - to najwazniejsze sie tu wydaje niektorym.
juju
juju 05.03.2020, 16:55
kto?
recykling
recykling 04.03.2020, 16:51
Szczecin Lublin Tarnów Krynica Zdrój to rzeczywiście małe mieściny. A Kalisz i Warszawa właśnie do wody przymiarkę robią. I kto tu manipuluje?
Marek Grabowski
Marek Grabowski 04.03.2020, 20:31
Warszawa nie od wody proszę nie pisać jak się nie jest pewnym. Tarnów od wody ale nie więcej na rodzinę jak 112 zł. warto trzymać sie faktów. Problem nie jest od czego liczyć tylko w tym że kwota przetargu jest bardzo wysoka i jakby nie dzielić obciążenie dla mieszkańców jest ogromne!
podsekretarz
podsekretarz 05.03.2020, 16:43
a mnie to zalatuje komuną, władza wie co robi i robi to dla dobra obywateli towarzysze!
Zenek
Zenek 04.03.2020, 16:49
Prezes spoldzielni zawsze bedzie chcial tak zeby nie musial sie narobic. Ot co panie Marku.
Sigmon
Sigmon 05.03.2020, 12:07
To bez sensu co Pan pisze. Robota robotą ale jakas decyzje yrzeba podając. Proponuje przejsc sie na sesje i posluchac jak to wygląda. To nie nasz burmistrz, prezesi ani radni wymyślili. Trzeba to zrobic i tyle.
Szymany
Szymany 05.03.2020, 16:51
a konkretnie dlaczego? Ratować finanse PIS? Te 500+ i zatrudnianie swoich w spółkach Skarbu Państwa z półmilionowym "uposażeniem" + asystentki? Kilkanaście milionów złotych braku w kasie CBA, kilkanaście milionów dolarów braku w Agencji Wywiadu za " bazy " Miliardy złotych rozpłynęły się w powietrzu i teraz trzeba nazbierać, bo rządzący stracą koryto? Do koryta dopychają się już inni.Może będą łaskawi i nie puszczą w skarpetkach.
bruno
bruno 04.03.2020, 14:11
NIe może być prosto. Trzeba skomplikować tak aby obywatel nie wiedział ile tak naprawdę płaci. Radni zróbcie tak. Jeden kosz 120 litrów = 10 zł.
cencik
cencik 04.03.2020, 21:07
budynek indywidualny> tak, a kontenery przy budynkach wielorodzinnych? Pełny, czy wypełniony w połowie jedzie.i generuje koszty.....
Asx
Asx 05.03.2020, 19:05
Słuszna uwaga, dlatego w takiej sytuacji wywóz śmierci powinien być na telefon.kontener pełny przyjeżdża auto i zabiera.w ZUMiE jest to wykonalne ponieważ korzystam z takiej formy.
Ciekawy
Ciekawy 04.03.2020, 17:20
A gdzie w mieszkaniu będziesz taki wielki kosz trzymał. Żeby tyle śmieci uzbierać trzeba miesiąca. Kto będzie to wąchał?
bruno
bruno 06.03.2020, 11:17
Nie w mieszkaniu, tylko w śmietniku. Zamiast jednego ogromnego pojemnika powstawiać 100 litrowe indywidualnie do każdego mieszkania. I jak mój pojemnik zapełnię to dzwonie aby zabrali i już.
Baba Jaga
Baba Jaga 08.03.2020, 12:55
Już to widzę. W moim bloku jest 60 mieszkań, więc potrzeba ustawić 60 pojemników. Oczywiście każdy zamykany na kłódkę, żeby sąsiadom nie przyszło do głowy podrzucić śmieci do mojego. A w dniu odbioru pewnie wezmę sobie urlop, żeby dopilnować odbioru? Bzdura!
ungiel
ungiel 05.03.2020, 16:54
dawniej były komórki na węgiel, może to pomysł? Na trawnikach komórki.....
WALDEK
WALDEK 05.03.2020, 09:07
LEPIEJ CHODZIĆ BRUDNYM I NIE PRAĆ RZECZY TO MAŁO ZAPŁACISZ ZA ŚNIECI - TO JEST CHORE

Pozostałe