Koronawirus: lekarze w szpitalu złożyli wypowiedzenia

  • 01.04.2020, 13:21 (aktualizacja 01.04.2020, 14:41)
  • Grzegorz Król
Koronawirus: lekarze w szpitalu złożyli wypowiedzenia
Niepokojące informacje docierają z Oddziału Psychiatrycznego w Straszęcinie. Jak dowiedzieliśmy się z dwóch niezależnych źródeł pracujący tam lekarze złożyli wypowiedzenia.

- Czy wiecie państwo, co dzieje się w szpitalu psychiatrycznym? - wiadomość takiej treści otrzymaliśmy dzisiaj.

W rozmowie telefonicznej nasz rozmówca powiedział, że z jego informacji wynika, że personel szpitala psychiatrycznego złożył wypowiedzenia. Mieli zrobić to dlatego, że ta placówka wskazana została do leczenia osób z zaburzeniami psychicznymi, u których potwierdzony został koronawirus. Według lekarzy oddział nie jest na to gotowy.

O sprawę zapytaliśmy starostę Piotra Chęćka. Zespół Opieki Zdrowotnej w Dębicy podlega powiatowi. On jednak wyjaśnił jedynie, że nie będzie tego komentował i odesłał nas do dyrektora ZOZ Przemysława Wojtysa.

- Proszę zadzwonić za chwilę - powiedział z kolei Przemysław Wojtys, ale później nie odbierał telefonu.

Dowiedzieliśmy się natomiast, że każdy z lekarzy, który złożył wypowiedzenie ma trzymiesięczny okres wypowiedzenia. Czy po tym czasie oddział w Straszęcinie zostanie bez lekarzy? A może stanie się to wcześniej, gdyby personel poszedł na zwolnienia lekarskie? 

O tym, że jeden z trzech oddziałów w Straszęcinie został wybrany do leczenia pacjentów z zaburzeniami i koronawirusem poinformowała rzecznik wojewody podkarpackiej Małgorzata Waksmundzka-Szarek. Sprawę dwa dni temu skomentował dyrektor ZOZ Przemysław Wojtys.

- To jest jak na wojnie, dostaję rozkaz i go wykonuję - komentował.

Trzyosobowa izolatka umiejscowiona została na parterze budynku, a prowadzi do niej osobne wejście. Obawy, co do tego, czy oddział w Straszęcinie jest gotowy do przyjmowania takich pacjentów personel zgłaszał jeszcze w ubiegłym tygodniu.

- Wszystkich proszę o spokój, te obawy nie są uzasadnione. Personel oddziału zakaźnego - i to nie tylko pielęgniarki i lekarze, na co dzień pracuje w trudniejszych warunkach - apelował dyrektor.

Wszystko wskazuje jednak na to, że personel w Straszęcinie tego apelu nie posłuchał.

Czytaj także: Dwa zakażenia w naszym województwie. Sprawdź gdzie

Grzegorz Król

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (36)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu www.debica24.eu. Agencja Wydawnicza Agard z siedzibą w 39-200 Dębica, ul. Żeromskiego 10 jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Hipokrates
Hipokrates 02.04.2020, 11:31
W czasie epidemii wojewoda ma prawo ich skierować do pracy, więc pewnie wrócą.
Paweł
Paweł 02.04.2020, 08:17
Przede wszystkim NIE SZKODZIĆ ! Mówi wam to coś ?!
Pacjent
Pacjent 02.04.2020, 11:36
Ta zasada to już chyba przeżytek? Teraz w modzie "Melius anceps remedium quam nullum" – lepsze niepewne lekarstwo niż żadne.
M.M
M.M 02.04.2020, 06:52
Była wina Tuska teraz jest wina PiS-u.On sprowadził Koronowirusa i wszystko jasne.Bardziej szkodzą ludzie którzy zieją jadem niż sam wirus.Chyba że to zakażenie wirusem prostuje zwoje mózgowe.??
Głos rozsądku
Głos rozsądku 01.04.2020, 22:37
Wcale się nie dziwię, ten oddział jak i wiele innych w kraju nie jest przystosowany do normalnego funkcjonowania a co dopiero w okresie pandemii. Ludzie zastanówcie się trochę, albo postawcie się na ich miejscu. Najlepiej komentuje się i podejmuje decyzje za kogoś i gdy się patrzy z boku. Na ich miejscu niewielu z nas by zostało i pracowało, większość by uciekła, i nie piszcie że chodzi o pieniądze te już dawno zeszły na drugi jak nie trzeci plan (przynajmniej u takich ludzi jak pielęgniarki i lekarze). Jestem ciekaw kiedy ludzie w końcu zrozumieją że pieniądze to nie wszystko i nie da się wszystkiego kupić. Widocznie to co się dzieje niewiele nas nauczy i to jest najsmutniejsze z tego wszystkiego. Daj Boże za parę miesięcy będziemy po pandemii i niestety dalej będziemy sobie wilkiem..... dalej będzie nami rządziła zawiść, żądza pieniądza i władzy..... po prostu dno.....
Olaf
Olaf 04.04.2020, 06:49
A jak zachorujesz i nie będzie przy tobie lekarza i pielęgniarki to co wtedy napiszesz?
korona pisu
korona pisu 01.04.2020, 20:26
Czy jest jakaś grupa zawodowa której pis nie wkurzył? Nauczyciele, wojskowi, policja, ... teraz lekarze.
Niestety nie udało się na czas rozprowadzić dekomunizacji w naszej zmęczonej ojczyźnie, ale zapamiętajmy wszystkich działaczy pisu również lokalnych. Przyjdzie czas zrobimy depisizację.
Racjonalny
Racjonalny 01.04.2020, 19:38
Jesli brakuje środków ochrony i kombinezonow, to lekarze i pozostaly personel powinni to nagłaśniać w mediach. Ale złożenie wypowiedzenia to ucieczka przed służbą, do której się zobowiazali na dobre i na zle. Lata tluste juz byly, nic nie robili, brali kasę i spali na dyzurach. Teraz drodzy państwo lekarze przyszly chude lata i społeczeństwu nalezy służyć. W końcu. A pan dyrektor - prawnik na dyrektora szpitala to chyba nie najlepsze rozwiązanie.
niezupelnie
niezupelnie 01.04.2020, 22:35
Dałbyś swojego syna ze złamaniem operować dentyście, czy fizjoterapeucie - nie umniejszając nikomu z tych grup? Nie, bo oni nie są od tego. Tak samo jak personel szpitala PSYCHIATRYCZNEGO nie jest od leczenia, bądź opieki nad pacjentami z chorobami zakaźnymi wirusowymi. Miejcie ludzie jakiś realny pogląd na sytuację. Tym bardziej biorąc pod uwagę stan organizacji i przygotowania szpitala w Straszęcinie na okoliczność zarazy. Czyli żaden.
pw
pw 01.04.2020, 22:21
wbrew pozorom większość lekarzy uważa że nagonka medialna na zoz to rozwiązanie niedopuszczalne na chwilę obecną. ale nagonka już się zaczęła, bez udziału zainteresowanych..
Xd
Xd 01.04.2020, 18:54
Po pierwszw to oddzial nie została wskazany z góry tylko zostało wyslane zapytanie czy istnieje taka możliwośc - na która dyrekcja przystała. czemu? Bo za każdego pacjenta z cięciem szpital otrzymuję extra kasę. Wiec historie o wykonywanie rozjazdów prosze włożyć miedzy bajki. Po drugie po odwiedzanych lekarza z oddziału zakaźnego który stwierdzil ze oddzial nie nadaja sie i nie widzi on sposobóww zeby ten oddzial przystosować w szybkim czasie do przyjmowanie pacjentow z koronawirusa gadabia dyrekcji ze inni sobie radzą jest głupotą. Czemu? Bo jeśli na nie gotowym oddział trafi pacjenta z covidem to caly personel czeka kwarnatanna. Co znaczy ze przsz 2 tygidnie nie będzie ani lekarzy ani pielęgniarek ani nikogo w spzitalu. Ale hej, dyrkcja prosi o spokój :)
@
@ 01.04.2020, 21:48
A Ty to z jakiej planety? Jakiś bełkot.
pw
pw 01.04.2020, 18:15
oczywistym jest, że wypowiedzenia to próba wywarcia presji na dyrekcji, żeby zrobili cokolwiek celem poprawy standardów bezpieczeństwa pracy w oddziale, który nagle ma stać się zakaźnym, a nim nie jest. ale każdy dorobi własną interpretacje
Pacjentka Psychiatrii
Pacjentka Psychiatrii 01.04.2020, 17:00
Byłam kiedyś pacjentką jednego z oddziałów, spotkałam na swojej drodze najbardziej oddanych, dobrych i mądrych lekarzy w swoim życiu. Byłam na skraju śmierci, a oni okazali mi ogromną pomoc. Po sytuacjach w Olsztynie, Grójcu i Bielsko Białej, https://wiadomosci.onet.pl/tyl… , jestem przekonana, że dobrze robią bo jeśli nie ma środków odpowiednich do zapobiegania rozprzestrzenianiu się wirusa chyba lepiej powiedzieć, że się nie daje rady niż dalej rozprzestrzeniać wirusa. W całym tym szpitalu jest tylko JEDEN LEKARZ DYŻURNY na 5 ODDZIAŁÓW! Ma iść do zdrowych i zakażonych? To, że ani starosta ani dyrektor nie chcą nic skomentować to tylko świadczy o całej sytuacji. I jak ktoś mówi, że na oddziale zakaźnych są cięższe warunki to chyba ma niepoukładane w głowie. Podczas mojego pobytu jeden z pacjentów pod wpływem alkoholu w biały dzień pobił pielęgniarkę, a później był zapinany w pasy przez 4 grubych facetów a i tak im było ciężko. Co by było jakby pacjent zarażony koronawirusem tak się zachował? Jestem murem za PSYCHIATRAMI!
Dużo zdrowia
Dużo zdrowia 01.04.2020, 19:29
Szanowna Pani niech nie chrzani !
...
... 01.04.2020, 16:54
Wystarczy przeczytac uwaznie dwa wykluczajace sie stwierdzenia: ‚izolatka’ i ‚trzyosobowa’ i to powinno zobrazowac jak bardzo szpital nie jest przygotowany, nie spelnia zadnych norm sanitarnych do pelnienia funkcji placowki zakaznej.
menem
menem 01.04.2020, 16:08
A co w tym takiego dziwnego? Przecież według PiS-u "wystarczy nie kraść, a lekarze niech jadą" - no to macie przedsmak tego, jak wyjadą.
Hahaha
Hahaha 01.04.2020, 17:55
Naprzód dzielni rycerze !
Ursus
Ursus 01.04.2020, 16:02
Jak oni śmią śmieć nie narażać życia i zdrowia dla partii?
Zażenowana
Zażenowana 01.04.2020, 18:00
Wszystko widzisz przez pryzmat partii? Naprawdę?
Waldi
Waldi 01.04.2020, 15:59
Iść tokiem myślowym lekarzy , jak wybuchnie wojna to żołnierze powinni złożyć broń...
waldiwaldi
waldiwaldi 02.04.2020, 00:35
Oczywiście. Co po byciu żołnierzem jak się nie ma butów, karabinu i naboi. Trzeba się ratować. Do tego doprowadził pis.
Wi
Wi 01.04.2020, 18:51
Oczywiście! Mam służyć za mięso armatnie dla wyżej postawionych oficjeli, którzy na front przychodzą kiedy już tylko dogasają zgliszcza? Dziękuję, niech się w wojny bawią sami.
Salonowiec
Salonowiec 01.04.2020, 15:46
I tak powinni być już dawno zwolnieni za nieróbstwo ! Krzyż na drogę.
zaraz
zaraz 01.04.2020, 19:14
Będziesz się leczył świętym łojem?
Kachna
Kachna 01.04.2020, 15:30
Obecnie w szpitalu nie ma warunków do bezpiecznego (dla innych pacjentów i personelu) leczenia pacjentów psychiatrycznych podejrzanych o zarażenie i już zarażonych, personel nieprzeszkolony, brak zaangażowania i chęci współpracy ze strony dyrekcji, postawienie przed faktem dokonanym i pod ścianą, wszystko ładnie wygląda tylko w mediach.. brak przygotowania, zaplecza, standardów postępowania. Chaos za który będą zdrowiem płacić pacjenci i personel (a także mieszkańcy powiatu jeśli personel zacznie się zakażać). Pacjenci psychiatryczni to pacjenci którzy często nie będą stosować się do próśb o zachowanie bezpiecznego dystansu, praca przy nich wymaga znacznie intensywniejszego bezpośredniego kontaktu, co za tym idzie personel powinien dysponować odpowiednimi środkami ochrony, być dobrze przeszkolony,a w budynku stworzone na ten czas odpowiednie warunki, obecnie niczego takiego nie ma.. w mediach podana jest tylko część prawdy. Jak zwykle.
ruket
ruket 01.04.2020, 14:54
no, pisowcy, to jak to bylo? porzadkowanie państwa? dobra kadra? lepsza sluzba zdrowia? hahahahaahaha
Jaskiniowiec
Jaskiniowiec 01.04.2020, 15:16
Chyba ze szpitala? za duża porcja leków?
Oburzona
Oburzona 01.04.2020, 14:42
Teraz? W takim momencie złożyli wypowiedzenia? Czy u nas są lekarze wyłącznie na czas urodzaju?
Również obużona
Również obużona 01.04.2020, 15:23
Tak, bo polscy lekarze przyzwyczaili się do zarabiania, a nie do leczenia. Zapomnieli już chyba, że ich zawód to nie tylko ekstra kasa za dyżury (gdzie, umówmy się, najczęściej spią), a służba chorym. Wstyd!
Wer
Wer 01.04.2020, 19:32
??
omo
omo 01.04.2020, 19:30
Co stanęło na przeszkodzie, żebyś została lekarką i świeciła przykładem lekarskiej etyki?
sie oburzajcie do woli
sie oburzajcie do woli 01.04.2020, 18:49
Jak się ma leczenie chorób psychiatrycznych do wirusowych?? Ci lekarze nie są od tego. Ponadto cały personel szpitala został postawiony przed faktem dokonanym - zmieniamy szpital w zakaźny. Ja się tym ludziom wcale nie dziwię i reszcie pracowników kibicuję, żeby zrobili to samo co lekarze.
Ober
Ober 01.04.2020, 16:46
Jakie oburzenie ta argumentacja .Przeczytaj Kachna Dzisiaj, 15:30
Jol
Jol 01.04.2020, 20:15
Taaa,zatem będziemy przystosowywać hale targowe, gimnastyczne itp. bo szpital nie da rady? Widać, na kogo można dziś liczyć. A co zostało z etosu służby, niesienia pomocy... Na szczęście nie wszystkich to dotyczy. Większość medyków to w tej sytuacji bohaterowie! Dziękujemy im!
Pw
Pw 01.04.2020, 23:16
Pragnę tylko wspomnieć że w oddzialach psychiatrycznych cały czas sa pacjenci i przyjęcia ostre, nikt od łóżek nie odchodzi, tylko nie chce brać się za coś tak groźnego po łebkach, w totalnej prowizorce, bo poskutkuje to jakąś bombą epidemiologiczną

Pozostałe