Na Rynek wrócą w sobotę. Razem z nimi rolnicy i przedsiębiorcy

  • 26.10.2020, 16:34 (aktualizacja 26.10.2020, 16:51)
  • Grzegorz Król
Na Rynek wrócą w sobotę. Razem z nimi rolnicy i przedsiębiorcy
Wczorajszy protest na dębickim Rynku był pierwszym z serii. Kobiety spotkają się kolejny raz w najbliższą sobotę by zaprotestować przeciwko wyrokowi Trybunału Konstytucyjnego. Nie będą same.

W niedzielę 25 października, o godz. 19 na Rynku zgromadziło się około pół tysiąca osób. Protestujący po kilkudziesięciu minutach ruszyli pod dom posła Prawa i Sprawiedliwości Jana Warzechy. Tam czekała na nich policja, która nie pozwoliła tłumowi podejść bezpośrednio pod dom.

Już wczoraj padały deklaracje, że to nie ostatni protest i bardzo szybko w sieci pojawiła się zapowiedź kolejnego.

- Kolejne spotkanie w Dębicy, tym razem zapraszamy nie tylko kobiety, a także rolników, przedsiębiorców, każdego mieszkańca Dębicy! - piszą pomysłodawczynie protestu.

Kobiety wraz z rolnikami i przedsiębiorcami zapraszają na dębicki Rynek w sobotę 31 października, o godz. 18.

Czytaj także: Protestujący ruszyli pod dom posła. Zatrzymała ich policja - zdjęcia 

Grzegorz Król

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (76)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu www.debica24.eu. Agencja Wydawnicza Agard z siedzibą w 39-200 Dębica, ul. Żeromskiego 10 jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
ojciec córek
ojciec córek 29.10.2020, 05:33
Fermenciarze z opozycji ! Nie mieszajcie w głowach tym dzieciakom. W demokratycznym kraju władzę zdobywa się w wyborach a nie wyprowadzając na ulicę niedojrzałe dzieci , pseudorolników , pseudoprzedsiębiorców, czy jakieś inne patologie. Na szczęście w Polsce większość jest po dobrej stronie i dlatego żyje się nam spokojnie i dobrze. Ale czy tak będzie długo? Jeśli Wasze córeczki dzisiaj żadają prawa do wyboru czy zabić własne nienarodzone dziecko to za kilkanaście lat , kiedy będziecie schorowani, niedołężni będą żadać prawa do likwidacji nieużytecznych starców. To będzie wolność wyboru , o ktorą tak drzecie mordy.
Ja.K
Ja.K 29.10.2020, 17:03
Matko, ale logika... Nasłuchałeś się narracji z TVP i powtarzasz jak katarynka. Włącz myślenie! My, kobiety, nie chcemy być mobilnymi trumnami dla naszych nienarodzonych dzieci, u których zdiagnozowano wady letalne. Nie chcemy, aby po porodzie, umierały w cierpieniu. Chcemy im i sobie oszczędzić bólu. Nie znaczy to, że każda z nas w takiej sytuacji zdecyduje się na terminację ciaży. Ale chcemy móc decydować. My i nasi mężowie/partnerzy.
Krystian
Krystian 31.10.2020, 16:19
Kobiety posłuchajcie jakie żądania przedstawia Wasza obecna liderka protestów. Między innymi aborcja na życzenie.
PiSoff
PiSoff 31.10.2020, 17:18
e tam najlepsze i o to większość nas walczy, to ustąpienie tego rządu, który nie radzi sobie z pandemią, a i w wielu innych kwestiach!
pozdro
pozdro 28.10.2020, 16:36
Pamiętajcie kto jest teraz w PISie. Po rewolucji będą się przefarbowywać. Nic z tego. Depisizacja w trakcie.
Zuza
Zuza 28.10.2020, 19:21
spokojnie nie zapomnimy, zwłaszcza naszych dębickich usłużnych ślepo!
bil
bil 28.10.2020, 09:50
Gdy Turków za Bałkanem twoje straszą spiże,

Gdy poselstwo paryskie twoje stopy liże, -

Warszawa jedna twojej mocy się urąga,

Podnosi na cię rękę i koronę ściąga,

Koronę Kazimierzów, Chrobrych z twojej głowy,

Boś ją ukradł i skrwawił, synu Wasilowy!
bil
bil 28.10.2020, 09:47
Gdzież jest król, co na rzezie tłumy te wyprawia?

Czy dzieli ich odwagę, czy pierś sam nadstawia?

Nie, on siedzi o pięćset mil na swej stolicy,
Jam
Jam 28.10.2020, 07:54
Jak myślicie? Trzeba będzie przed dziczą pilnować kościołów i pomników jak w innych miastach, czy skończy się tylko na bezmyślnych wulgaryzmach wywrzaskiwanych przez histeryczne Julki ? A może cycki zaczną pokazywać jak w Warszawie? Kibice się pojawią i zacznie się zabawa? A może ktoś z PiSu się pojawi i płomienną przemową przekona zgromadzony tłum do wspólnego różańca, nowych podatków i zamknięcia kilku innych branż, nie tylko rolniczej? Czy tradycyjnie te same platformiano-sldowskie zrzuty zanudzą swoimi pustymi sloganami?
z
z 28.10.2020, 00:56
Ale mają dobrze, legalnie zakryte twarze, można kląć , ubliżać, nie widać.
Przerażony
Przerażony 28.10.2020, 00:24
Wicepremier zamiast zapewnić bezpieczeństwo nawołuje do wojny domowej. Prokuratorze, twoim obowiązkiem jest aresztować tego przestępcę. I czy nie mają racji kobiety, że każą temu wiedzącemu wszystko najlepiej wyp....!?
1908
1908 29.10.2020, 08:17
Serio? To wicepremier trzyma na zdjęciu karton z napisem "To jest wojna"? Skoro wojna, to wojna. Do zobaczenia w sobotę
Marzyciel
Marzyciel 27.10.2020, 19:42
Mam nadzieję, że z tych protestów wykluje się lepszą Polska.
z
z 28.10.2020, 01:00
Tak , lepsza, kiedy Budka, Nitras i koledzy przejmą władzę. Dżuma , czy cholera, która fajniejsza ?
Tom
Tom 29.10.2020, 17:07
Pislam
hyhy
hyhy 27.10.2020, 07:42
Czy znowu do protestu jako "lider" doklei się etatowy protestujący Łazarz? Bo nawet lokalna prasa w bieżącym numerze OL nawet słowem nie pisze, że z niego jakiś lider tego.
Zuzia
Zuzia 27.10.2020, 08:34
Jakbyś doczytał artykuł w OL, to tam nikogo nie wymieniali jako lidera, żadnych nazwisk nie było, bo to spontaniczne spotkanie! Trzeba czytać ze zrozumieniem... to nie boli.
hyhy
hyhy 27.10.2020, 10:11
Spontaniczne spotkanie, którego prowadzeniem przechwala się wspomniany Łazarz? Gość się wszędzie dokleja...
Wątpliwości
Wątpliwości 27.10.2020, 09:30
Tak. Spontaniczne, szkoda tylko, że to "spontaniczne" wydarzenie było zapowiedziane na waszym portalu
Co
Co 27.10.2020, 05:19
A za miesiac kolejny lock down... i potem pretensje ze jeden z drugim musi zamknac biznes ze kolejki ba spozywkach oj ludzie ludzie ten narod jest jednak ograniczony
1984
1984 26.10.2020, 20:50
Przecież o to chodzi,żeby skłócić naród,a w tym czasie przyklepują ustawy, ktore ograniczą całkiem wolność obywateli , Moraw podpisał, ze Żandarmeria Wojskowa ma pomagać policji
Jola
Jola 26.10.2020, 20:47
Rozumiem, że nawołując i tym razem do udziału w kolejnym zbiegowisku, debica24 bierze na siebie odpowiedzialność za zakażenia.
xox
xox 27.10.2020, 08:00
Nawołując? Toż to zwykła informacja, taka sama jak ta, że przyjedzie prezydent Duda.
Się uśmiałam
Się uśmiałam 27.10.2020, 09:28
Taaa, czysto informacyjnie zupełnie apolityczny portal obwieszcza termin "spontanicznej" i zupełnie "apolitycznej" demonstracji... Ręce opadają
Korona dla Zenona
Korona dla Zenona 27.10.2020, 00:15
Zakażenia? Czym zakażenia chyba rzeżączkom. Rozumiem, że tv wraz z koroną opanowały mózg. Nie musisz brać udziału, dla ludzi przestraszonych kolejne wybory z popisdzie.
z empatią
z empatią 27.10.2020, 13:47
Rozumiem, że piszesz to z własnego doświadczenia. Nie zazdrościmy... Podobno to paskudne choroby
Zażenowany
Zażenowany 27.10.2020, 07:42
Pokazałeś wasz poziom i intencje... Wszystko w jednym POście
Aaa
Aaa 26.10.2020, 21:23
Rolnicy.
gg
gg 26.10.2020, 20:31
Trzon prostestów niezmienny - aktyw polityczny totalnej opozycji w kolejnych odsłonach. Czy to pod sądem czy to WOŚP czy wybory czy aborcja czy rolnicy. Etatowi protestujący. Kto to finansuje? Biuro ambasadora podkarpacia?
Pinio
Pinio 27.10.2020, 02:54
Jak to kto? Lewactwo.
123
123 26.10.2020, 20:02
Obalicie rząd, Tusku Plusku wróci na białym koniu rozprawi się z wirusem i będziecie żyć długo i szczęśliwie.....
Oj DE...LE doprowadzicie do wojny domowej i to jeszcze w takich czasach że nie będzie już co zbierać, opamiętajcie się gówni...rze póki jeszcze czas.
majka
majka 26.10.2020, 19:57
Panie Łazarz!!!
Pan chcesz doprowadzić do jakiejś tragedii. Jeśli komuś coś się stanie podczas tych Pana wojenek z opcją przeciwną to nie chciałbym człowieku być na Twoim miejscu! Straszna nienawiść, napij się może ci przejdzie!
Dawid
Dawid 26.10.2020, 19:50
Ciekawe ile będzie przypadków koronawirusa po tych protestach... Widać wszyscy protestujący chętni na lockdown, nawet "przedsiębiorcy"
jan
jan 26.10.2020, 19:50
dziewczyny jestem z wami!!!
Zenek
Zenek 27.10.2020, 13:47
Pod pierzynami... :) i ja tez bym się podłączył... może jakieś swingers z tymi od pussy?
Pała i Gaz
Pała i Gaz 26.10.2020, 19:44
Zapraszają na rynek chyba tylko po virusa zeby sie zarazic grupują sie to co inne nie bedzie , gdzie jest Policja ja sie pytam !!!
Wes
Wes 26.10.2020, 23:11
A jak Duda i Morawiecki jezdzili po kraju to można się było spotykać....No bo wirus był w odwrocie
Okulista
Okulista 27.10.2020, 09:37
Bo byl w odwrocie. Nie widzisz żadnej różnicy? Aha...
ir_
ir_ 26.10.2020, 20:04
Ja tez się grzecznie pytam:Gdzie policja?Może gromadzić się tylko 5 osób szanowni panowie policjanci.Pandemia szaleje, a ci co przez lata krzyczeli Konstytucja teraz nie mogą pogodzić sie z wyrokiem TK
bestronny
bestronny 29.10.2020, 13:35
jaki TK to jest trybunał PIS
Mały znak zapytania
Mały znak zapytania 26.10.2020, 23:13
Wyrokiem tak zwanego Trybunału. Wyrokiem obarczonym wadą, bo w składzie orzekającym zasiadają sędziowie dublerzy nominowani przez PAD z pogwałceniem Konstytucji właśnie.
Sędzia Przyłębska, której mąż pracuje dla obecnego rządu jako ambasador i która sama blisko zna się z prezesem państwa też jest raczej słabą gwarancją niezależności. Nie przypominam sobie, żebyśmy kiedykolwiek wcześniej mieli Prezesa TK tak mocno związanego z aktualną władzą.
Sama interpretacja też pozostawia wiele do życzenia, bo co z ochroną życia i zdrowia kobiet?
Ale to typowe dla tej władzy - protest opiekunów osób niepełnosprawnych pokazał, że rządzący mają tylko obsesję na punkcie nienarodzonych, po urodzeniu tacy ludzie nie mogą liczyć na wsparcie państwa.
Seneka
Seneka 28.10.2020, 15:04
Poczytaj orzeczenia TK z czasów Zolla i Rzeplińskiego. Mimo ze nie byli kuplami JK orzeczenia były takie same jak obecnego TK.
Interpretacja prostego zadnia ????
Po gimbazie jesteś że podmiot i orzeczenie w jednym zdaniu jest zbyt trudne ????
Wróć do podstawówki....
Mały znak zapytania
Mały znak zapytania 28.10.2020, 23:50
No i po co te osobiste wycieczki? Następny, który nic o mnie nie wie, oprócz tego co sobie ubzdurał? Ciekawe, że wnioskodawcy powołują się też na orzecznictwo TSUE zupełnie ignorują interpretację tych samych wartości w innych krajach Unii Europejskiej. Przypuszczam, że w każdym kraju członkowskim życie ludzkie jest najważniejszą wartością, a jednak większość z nich ma dużo bardziej liberalne przepisy aborcyjne.
Wiesz dobrze, jakie będą konsekwencje tego wyroku. Albo PIS szybko zmieni ustawę a przy okazji jak to oni mają w zwyczaju jeszcze usuną kolejne przesłanki lub wprowadzą jakieś wzajemnie sprzeczne przepisy. Albo projekt zmian wyląduje, jak wiele innych, w sejmowej zamrażarce. Na razie samo oczekiwanie na opublikowanie wyroku podziałało paraliżująco na ginekologów. Nie wiedzą jak daleko mogą się posunąć w interpretacji przepisów. Czy zagrożenie życia jest wystarczającą przesłanką? Bo idąc tropem wnioskodawców powinni mieć pewność a nie tylko przypuszczenie, czyli po śmierci kobiety.
Kaja Godek zapowiada walkę z przesłanką dotyczącą domniemania czynu zabronionego. Tu też w zasadzie będzie miała gotową interpretację, nie przypuszczenie tylko pewność - kilka tygodni przepychanek i będzie za późno na aborcję. A co następne? Zakaz antykoncepcji, patrole obywatelskie wyłapujące "cudzołożników" i "sodomitów"? I jeszcze ten manipulatorski język którym posługują się przeciwnicy aborcji: "praktyki eugeniczne" - przypinanie lekarzom łatki "nazistów" jest po prostu nikczemne.
Ale jest w tym wszystkim coś pozytywnego.
Kiedyś gdy zawieje wiatr zmian i władza trafi w ręce innych populistów ale tym razem skrajnie lewicowych. I oni postanowią np. całkowicie dopuścić aborcję do któregoś tam tygodnia, żaden wyrok sądu czy trybunału nie stanie im na przeszkodzie. Jarosław K. pokazał, że wyroki TK można po prostu ignorować, miesiącami unikać ich publikacji itp. I nikt nie będzie się powoływał na tzw kompromis aborcyjny bo go już nie ma.
ir_
ir_ 27.10.2020, 12:54
Wada to był obarczony TK, gdy posłowie totalnej opozycji wybrali na zapas w 2015 roku swoich sędziów z błogosławieństwem i przy wspołpracy z Rzeplińskim prezesem TK.Czy oburzałes sie wtedy, gdy ekipa z siedziba w Sowie opanowywała TK? Teraz przeszkadza Ci wyrok TK, który nawet Wasz guru prawny Zool i Rzepliński twierdzą, ze właśnie teraz TK ma rację w sprawie aborcji eugenicznej, że jest ona zabijaniem czlowieka.Chodzi Wam tylko o rozróbę!Nie udał sie pucz w 2015, to próbujecie dalej.Moze tym razem się uda i nieważne, że szaleje pandemia, bo dla Was życie ludzkie się nie liczy.Liczy się lewacka ideologia.
bestronny
bestronny 29.10.2020, 13:38
o czym Ty mówisz.co za banialuki
Mały znak zapytania
Mały znak zapytania 28.10.2020, 00:20
Wystarczyło zaprzysiąc prawidłowo wybranych wtedy przez Sejm sędziów, a tych "dodatkowych" wybranych zbyt wcześnie, nie. Andrzej Duda nie odebrał ślubowania od sędziów, którzy zostali prawidłowo wybrani przez Sejm a powinien to zrobić zgodnie z Konstytucją. Na ich miejsce powołał wybranych przez nowy Sejm sędziów "dublerów". Obecnie rządzący krajem już drugą kadencję sejmową i tak mieli wystarczająco dużo czasu by wybrać swoich sędziów na miejsce tych, którym kończy się kadencja i byłoby to zgodne z prawem. Ale, nie, wybrali drogę na skróty. Pandemia - równie dobrze można powiedzieć, że ktoś kto decyduje się na rozpatrywanie tak drażliwej sprawy w tak trudnym dla naszego kraju okresie ma ludzkie życie za nic. Nie trzeba być prorokiem, żeby przewidzieć masowe protesty. Od momentu wpłynięcia wniosku do wydania wyroku minął niecały rok, co w tym przypadku jest tempem ekspresowym więc trudno się oprzeć wrażeniu, że celowo wybrano tak trudny okres.
I nic nie wiesz o moich idolach, a się wypowiadasz okrutnie mijając się z celem.
A teraz odpowiedz szczerze:
Wyobraź sobie, że ktoś naprawdę Tobie bliski, kto przez wiele lat starał się o dziecko, dowiaduje się, że płód ma wady letalne. Że dziecko, być może przeżyje po urodzeniu tydzień, dwa może trzy, ale będzie naprawdę mocno cierpiało. Bo nie będzie miało połowy głowy, będzie za to dziura przez którą widać mózg, nie będzie nosa, a część organów z jamy brzusznej znajdzie się na wierzchu. I ta osoba chciałaby usunąć tę ciążę z miłości, żeby oszczędzić cierpienia temu dziecku. Bo wie, że nie będzie cudu a ona będzie tylko mogła na to cierpienie bezsilnie patrzeć. Naprawdę w imię fundamentalistycznych zasad trzeba pozbawić ją możliwości wyboru takiej drogi? A gdzie empatia, współczucie i zrozumienie bliźniego?
Bo to o to w tym chodzi, nie o wielką politykę.
Seneka
Seneka 28.10.2020, 15:07
Pamiętaj o jednym: diagnoza lekarza nigdy nie jest w 100% pewna... nawet w necie znajdziesz informacje o ludziach skazanych na aborcje którzy dzięki decyzji matki przyszli na świat jako zdrowi ludzie, znajdziesz również przypadki dzieci którzy mieli być zdrowi a do końca swoich dni zostaną kalekami... nagle wierzysz w 100% w łapiduchów.......
Mały znak zapytania
Mały znak zapytania 28.10.2020, 18:48
Wiesz co to jest wada letalna? Żeby dokonać aborcji ze względu na nieuleczalne wady genetyczne zagrażające życiu płodu nie wystarczy sama wola kobiety. Opinię musi wydać komisja lekarska w skład, której nie może wchodzić lekarz zajmujący się tą kobietą. Dopiero po pozytywnej opinii takiej komisji, która musi być pewna tych nieuleczalnych wad, można dokonać aborcji. Jest jednak różnica między tym, że jakiś lekarz powie "Wie Pani co, a może by Pani to dziecko usunęła.." a wydaniem zgody po przeanalizowaniu wyników badań.
Cały czas jednak jest to wola kobiety. Przecież może też się zdecydować na urodzenie dziecka, ważne żeby miała wybór, a nie była traktowana jak inkubator.
Oczywiście, ze w życiu nie ma nic pewnego jednak bez zaufania, nawet ograniczonego, nie możemy funkcjonować w społeczeństwie. Kupując chleb zakładam, że piekarz nie chciał mnie otruć, trzymając pieniądze na koncie bankowym zakładam, że ten bank nie chce mnie okraść. I tak samo zakładam, że lekarz lepiej się zna na medycynie niż ja. Bo co innego pozostaje, powrót do żucia kory brzozowej, okłady z ziół i nadzieja, że jako jedyny z wioski dożyję 50-tki?
7of9
7of9 28.10.2020, 17:11
Tylko że te rzekome informacje to fejki, jeśli płód nie ma np. głowy, cudem nie urośnie. Jak możesz używać nicka Seneka?(wiesz chociaż kim był?), zastanów się trochę zanim zaczniesz wypisywać brednie.
Zuza
Zuza 26.10.2020, 19:19
Brawo Dębczanki i Dębczanie. Mam nadzieję, że będzie Dominki, który poprowadził genialnie ostatni protest, było lepiej niż w Rzeszowie !
Hanka
Hanka 26.10.2020, 18:10
Czy to na pewno będą dębiczanie ,o 18 jest tak ciemno ,że nie widać twarzy.

Pozostałe